Ustvarjalno delo koroškega fotografa Marka Lipuša temelji na eksperimentalnem pristopu do fotografskega medija, saj v kreativni proces vključuje tudi vrsto ročnih posegov, kot so praskanje, barvanje, rezanje in trganje fotografij. Z manipulativnimi posegi v negativ ali pozitiv ustvarja povsem nove, pogosto abstraktne oblike, ki poudarjajo tretjo dimenzijo fotografskih podob ter vnašajo v dela dodatno dinamiko in ekspresivnost. Po drugi strani pa z ročnimi intervencijami naglasi vsebino svojih projektov, ki je pogosto družbenokritična in se dotika bodisi raziskovanja njegove osebne zgodovine bodisi aktualnih problematik sodobnega sveta.
Problemi današnje globalizirane družbe so tudi tematsko izhodišče njegove zadnje serije z naslovom Ogibanje – trilogija (2019–2022), v kateri obravnava tri medsebojno prepletene krizne pojave sodobnega časa: uničevanje narave, ekološko krizo in stopnjevanje socialnih razlik – teme, ki vse bolj vznemirjajo tudi sodobno fotografijo. Kompleksna tematika je avtorju narekovala tudi izvedbo projekta, ki vključuje različne medije in fotografske žanre: krajinsko in ulično fotografijo ter eksperimentalni film.