Razstava z naslovom Ideja tišine postavlja v dialog dela mojstrov črno-bele analogne fotografije: slovenskega fotografa Borisa Gaberščika in italijanskega ustvarjalca Sergia Scabarja. Avtorja izhajata iz različnih kulturnih okolij, vendar njuno delo povezuje ustvarjalni pristop, ki temelji na raziskovalni naravi fotografskega medija in kreaciji natančno premišljenih kompozicij, oblikovanih izključno iz rabljenih predmetov.
Fotografije Sergia Scabarja in Borisa Gaberščika lahko označimo za oblikovne konstrukte, ki daleč presegajo realistično odslikavo stvarnosti – kot temeljno značilnost fotografije. Razstavljena dela so po eni strani rezultat raziskave formalnih zakonitosti fotografskega medija, še posebej svetlobnih učinkov, tonskih vrednosti in kontrastov, po drugi strani pa so vizualni odraz njunega osebnega videnja sveta, introspekcije in dobrega poznavanja zgodovine fotografije/umetnosti. Dela povezuje tudi popolnost tehnične izvedbe in osmišljanje tihožitja, po mnenju teoretika fotografije Davida Batea v zgodovini minornega žanra. Tihi svet njunih kompozicij, v katerih ni velikih zgodb in preobratov, pravzaprav predstavlja nekakšen kontrapunkt preobilju podob, vizualnih znakov in prekomerni mediatizaciji, ki zmanjšujejo globino našega zaznavanja. Gaberščikova in Scabarjeva dela namreč ponujajo vse tisto, kar pogrešamo v našem vsakdanjiku, prepredenem z nenehnim informacijskim tokom: postanek, poglobitev in možnost kontemplacije. Obenem pa predstavljajo izhodišče za razmislek o prihodnosti analogne fotografije, ki v zadnjem času doživlja ponovni razmah.
Nataša Kovšca